Internet, SEO

Różnice w wyszukiwarkach

Teraz, gdy przyjrzeliśmy się podstawom działania wyszukiwarek, warto skorzystać z okazji, aby wyjaśnić niektóre kluczowe różnice między niektórymi z głównych wyszukiwarek: Google , Bing , Yandex i Baidu .

  • Google – firma Google została uruchomiona w 1998 roku i jeśli nie mieszkasz na innej planecie, wiesz, że Google jest zdecydowanie najczęściej używaną wyszukiwarką pod względem liczby wyszukiwań i jest głównym celem dla większości w optymalizacji wyszukiwarek (SEO).
  • Bing – należący do firmy Microsoft, Bing został uruchomiony w 2009 roku i ma drugą co do wielkości liczbę wyszukiwań na świecie.
  • Yandex – Wybrana wyszukiwarka w Rosji i największa firma technologiczna w Rosji.
  • Baidu – dominująca wyszukiwarka używana w Chinach i 4. najpopularniejsza witryna według Alexa 500.

Teraz, gdy już wiesz, co jest w środowisku wyszukiwarek, przyjrzyjmy się kilku obszarom, w których się różnią.

Indeksowanie urządzeń

Google idzie w kierunku indeksowania zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych, w ramach którego będzie używać mobilnej wersji treści witryny do pozycjonowania stron z tej witryny zamiast wersji na komputery.

W 2018 roku Google planuje również wprowadzić aktualizację szybkości strony mobilnej, co oznacza, że ​​szybkość strony stanie się czynnikiem rankingowym w wyszukiwaniu mobilnym.

Szef działu ewangelizacji wyszukiwania firmy Bing w firmie Microsoft, Christi Olson, powiedział, że nie planują oni wprowadzenia indeksu przystosowanego do urządzeń mobilnych, podobnego do Google.

Yandex zaczął oznaczać strony przyjazne dla urządzeń mobilnych w swoim indeksie od listopada 2015 r., A algorytm dostosowany do urządzeń mobilnych wprowadził w 2016 r.

Algorytm przyjazny dla urządzeń mobilnych, o nazwie kodowej Władywostok, nie powodował usunięcia z wyników wyszukiwania stron, które nie są uważane za przyjazne dla urządzeń mobilnych, ale stwierdzono, że takie strony potencjalnie nie byłyby tak widoczne dla użytkowników wyszukiwania korzystających z urządzeń mobilnych urządzenia.

„Wdrożenie Władywostoku nie oznacza, że ​​strony internetowe niezoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych znikną z wyników wyszukiwania, ale ich pozycja w SERPS może się różnić w zależności od tego, czy użytkownik wyszukuje [es] na telefonie komórkowym czy komputerze”

Wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych w Baidu znacznie się różnią w zależności od tego, czy strona jest uznana za dostosowaną do komórek. Warto również zauważyć, że Baidu wykorzystuje transkodowanie w celu konwersji stron internetowych niedostosowanych do urządzeń mobilnych na strony przyjazne dla urządzeń mobilnych generowane przez Baidu.

Linki zwrotne jako sygnał rankingowy

Zgodnie z empirycznymi i niepotwierdzonymi dowodami, Google koncentruje się na jakości linków przychodzących ponad wolumenem.

Kiedyś ilość linków zwrotnych była kluczowym sygnałem rankingowym, co doprowadziło do wielu pozyskiwania linków niskiej jakości przez firmy kupujące linki zwrotne z farm linków i sieci.

Bing wykorzystuje informacje z linków zwrotnych w taki sam sposób jak Google, zgodnie z ich wskazówkami dla webmasterów, a także z niepotwierdzonych raportów.

Wskazówki dla webmasterów Bing mówią:

„Faktem jest, że Bing chce widzieć wysokiej jakości linki kierujące do Twojej witryny. Często nawet kilka wysokiej jakości linków przychodzących z zaufanych stron internetowych wystarczy, aby poprawić ranking. Podobnie jak w przypadku treści, jeśli chodzi o linki, najważniejsza jest jakość ”.

Yandex przestał używać danych linków zwrotnych w swoich algorytmach rankingowych w niektórych branżach od 2014 roku.

Około rok później dane linków zwrotnych zostały ponownie wprowadzone do ich algorytmów i obecnie zawierają następujące ostrzeżenie dotyczące korzystania z zakupionych linków w celu promowania rankingów wyszukiwania:

„Publikowanie linków SEO w innych witrynach w celu promowania własnej witryny. Takie linki obejmują w szczególności linki, które są kupowane za pośrednictwem wymiany linków i agregatorów ”.

Wiadomo, że Yandex, podobnie jak Google i Bing, szuka odpowiednich linków wysokiej jakości z wiarygodnych źródeł, ale same linki zwrotne nie są decydującym czynnikiem rankingowym.

Baidu ceni linki zwrotne ze stron internetowych zlokalizowanych w Chinach znacznie bardziej niż te z witryn zagranicznych. Poinformowano, że Baidu pozostaje w tyle za innymi głównymi wyszukiwarkami w zakresie wykrywania spamu z linkami.

Taktyki spamowania linkami są nadal skuteczne w promowaniu rankingów w wynikach wyszukiwania Baidu i dlatego nadal są wykorzystywane do promocji chińskich witryn internetowych.

Media społecznościowe jako sygnał rankingowy

Google oficjalnie nie wykorzystuje mediów społecznościowych jako czynnika rankingowego. Matt Cutts wyjaśnił, że jest to spowodowane trudnościami w zrozumieniu tożsamości społecznościowych oraz tym, że Google chce unikać wykorzystywania danych, które mogą być niekompletne lub wprowadzające w błąd.

Z drugiej strony Bing obejmuje sygnały społecznościowe jako część swoich algorytmów. Ich wskazówki dla webmasterów mówią:

„Jeśli masz wpływ społeczny, prowadzi to do tego, że Twoi obserwatorzy szeroko dzielą się Twoimi informacjami, co z kolei powoduje, że Bing widzi te pozytywne sygnały. Te pozytywne sygnały mogą mieć wpływ na twoją pozycję w organicznej perspektywie ”.

Yandex wydaje się czerpać pewne sygnały rankingowe z mediów społecznościowych, przynajmniej według niepotwierdzonych doniesień.

Według raportów Baidu nie wykorzystuje sygnałów społecznościowych w swoich algorytmach rankingowych . Jednak często istnieje silna korelacja między stronami zajmującymi ważne miejsce w Baidu a aktywnymi kontami w mediach społecznościowych.