Internet, SEO

Obszerna lista wyszukiwarek, których można używać zamiast Google

Wiele osób zna i rozważa znalezienie się w wynikach wyszukiwania Google.

Ale nie tak wielu pomyślało o innych wyszukiwarkach, które mogą dostarczać odwiedzających.

Google pozostaje najlepszym psem

Jeśli chodzi o wspaniały świat wyszukiwarek, Google pozostaje liderem . Od 1998 roku „Big G” jest liderem w tej branży. Chociaż przez lata było wielu konkurentów, z których niektórzy wciąż się kręcą, to Google odniósł sukces w przechwytywaniu większości rynku wyszukiwania.

Ale czy to oznacza, że ​​powinieneś przeoczyć inne opcje? Absolutnie nie. Przy odpowiednim podejściu możliwe jest, że możesz kierować ruch organiczny do swojej witryny za pośrednictwem Google wśród innych wyszukiwarek.

Zgodnie z najnowszymi rankingami wyszukiwarek dla komputerów stacjonarnych comScore , „Witryny Google wiodły w lutym na podstawowym rynku wyszukiwania dla jawnych treści z 64 procentami zapytań”. W ogólnym sensie dowodzi to jednej rzeczy: Google przechwycił większość ruchu związanego z wyszukiwaniem.

Jednak nie chcesz ignorować pozostałych 36 procent. Oto zestawienie wyszukiwarek, które tworzą „najlepsze z pozostałych”.

  • Witryny Microsoft: 21,4 proc
  • Witryny Yahoo: 12,2 proc
  • Ask Network: 1,6 proc
  • AOL: 0,9 procent

Te liczby nie są nigdzie tak obszerne jak Google, ale pokazuje, że ludzie używają innych wyszukiwarek.

Najlepsze alternatywy Google dla wyszukiwania

Witryny Google zapewniły 10,8 miliarda bezpośrednich wyszukiwań podstawowych w lutym 2016 r. Drugie miejsce zapewnił Microsoft z 3,6 miliardami wyszukiwań, za nim uplasował się Yahoo z 2 miliardami, Ask Network z 273 milionami i AOL z 145 milionami.

Czy Microsoft to prawdziwe zagrożenie?

Wyszukiwarka Microsoftu, znana jako Bing , ma największą szansę na wypełnienie luki w wiodącym w branży Google.

Bing to alternatywna wyszukiwarka Google

Chociaż Microsoft i jego wyszukiwarka Bing mają przed sobą długą drogę, firma podjęła szereg posunięć, próbując nadrobić zaległości. Na przykład utworzyła globalne partnerstwo z Yahoo. Mówił o tym dyrektor generalny Microsoft, Satya Nadella , zauważając:

„Nasze globalne partnerstwo z Yahoo przyniosło korzyści naszym wspólnym klientom w ciągu ostatnich pięciu lat i nie mogę się doczekać, aby wykorzystać to, co już razem osiągnęliśmy”.

DuckDuckGo

Istnieje inna wyszukiwarka, która robi fale: DuckDuckGo .

DuckDuckGo to alternatywna wyszukiwarka Google

Firma, założona we wrześniu 2008 roku, przyjęła unikalne podejście do wyszukiwania. Jej slogan mówi wszystko: „Wyszukiwarka, która Cię nie śledzi”.

Dzięki swojemu kątowi prywatności DuckDuckGo stał się potęgą w branży wyszukiwarek. Może nie mieć takiej samej rozpoznawalności jak pięć firm wymienionych powyżej, ale to nie powstrzymało go przed przyciąganiem użytkowników z całego świata.

Średnia liczba zapytań DuckDuckGo dziennie rośnie, a wyszukiwarka szybko zbliża się do tych, które istnieją znacznie dłużej.

Mapy Apple

Apple Maps to internetowa usługa mapowania opracowana przez firmę Apple Inc. Jest to domyślny system map w systemach iOS, OS X i watchOS. Zawiera wskazówki i szacowany czas przybycia dla nawigacji samochodowej, pieszej i transportu publicznego.

W tym, co ostatecznie może być dużą aktualizacją , Mapy są otwierane dla programistów zewnętrznych. Biorąc pod uwagę, że jednym z problemów Apple Maps od dawna są gorsze listy niż Mapy Google, otwarcie Map dla stron trzecich może w pewien sposób rozwiązać ten problem.

Mapy Apple a Mapy Google

W szczególności Business Insider stwierdził, że Apple pokazało dwa razy więcej restauracji i sklepów niż Google. Podczas gdy projekt Google kładzie nacisk na użyteczność, Apple kładzie nacisk na bardziej przyjazne doświadczenie.

Obie mapy mają mocne i słabe strony i trudno powiedzieć, która jest lepsza, ale upewnij się, że Twoje informacje są prawidłowe w Apple i Google .

Ogólne wyszukiwarki

To jest lista wyszukiwarek, w tym wyszukiwarek internetowych i silników metasearch.

  • Wyszukiwanie AOL *
  • Ask.com **
  • Baidu
  • Dogpile ***
  • Ecosia
  • Exalead
  • Podniecać*
  • Gigablast
  • HotBot
  • Lycos
  • MetaCrawler ***
  • Mojeek
  • Qwant *
  • Searx ***
  • Startpage.com **
  • Swisscows *
  • WebCrawler *
  • Yandex
  • Yippy ***

* Obsługiwane przez Bing

** Obsługiwane przez Google

*** Silnik Metasearch

Inne alternatywne wyszukiwarki

Lista tego, co jeszcze istnieje w świecie spoza Google.

Inne martwe wyszukiwarki

Niektóre z tych martwych wyszukiwarek nadal mają swoje nazwy i mogą być nadal dostępne w sieci; ale ich oryginalne indeksy prawdopodobnie zostały zastąpione.

  • DMOZ
  • Zapytaj Jeeves
  • Deja.com
  • Bezpośrednie uderzenie
  • Podniecać
  • Excite News
  • Iść
  • Infoseek
  • InvisibleWeb.com
  • Płetwa
  • wygrałem
  • Lycos
  • Magellan
  • MessageKing
  • NBCi (dawniej Snap)
  • Północne światło
  • Openfind
  • Teoma
  • WebCrawler
  • WebTop
  • HotBot

Dlaczego powinno Cię to obchodzić?

Jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu organicznego, sensowne jest tylko skupienie dużej ilości zasobów na Google. Jest to wyszukiwarka, która może generować największy ruch w Twojej witrynie, więc zasługuje na największą uwagę.

To inne wyszukiwarki mogą uzupełniać ruch w Google, przyczyniając się do zwiększenia ruchu organicznego. Oto kilka kwestii, które należy wziąć pod uwagę:

  • Po dodaniu ruch z „mniejszych” wyszukiwarek może równać się temu, co otrzymujesz z Google.
  • Wiele osób nie optymalizuje swojej witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek innych niż Google, co oznacza, że ​​dotarcie do pierwszej strony może być łatwiejsze.
  • Inne wyszukiwarki poświęcają więcej czasu, pieniędzy i zasobów na zwiększenie swojego udziału w rynku, co może wpłynąć na sposób wyszukiwania w nadchodzących latach.

Pytania, na które należy odpowiedzieć

Teraz, gdy rozumiesz, że Google nie jest jedyną wyszukiwarką, która zasługuje na Twoją uwagę, czas odpowiedzieć na kilka pytań:

  • Jak dobrze Twoja witryna zajmuje pozycję w innych wyszukiwarkach, takich jak Bing i
    Yahoo?
  • Czy rozumiesz, czym algorytm Google różni się od innych wyszukiwarek?
  • Czy wiesz, jak zoptymalizować swoją witrynę pod kątem sukcesu we wszystkich głównych wyszukiwarkach?

Odpowiadając na te pytania, możesz wkrótce zdać sobie sprawę, że czeka Cię wielka szansa.

Wniosek

Google może być królem branży wyszukiwarek, ale to nie znaczy, że inne firmy się wycofują i rezygnują.

W tej przestrzeni panuje duża konkurencja, a wszyscy główni gracze chcą nadrobić zaległości.

Jako specjalista od marketingu powinno to oznaczać jedną rzecz: istnieją wyszukiwarki inne niż Google, na których powinieneś się przejmować. Dzięki odpowiedniej strategii SEO możesz wykorzystać inne wyszukiwarki jako sposób na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie.