Internet, Social Media

Facebook blokuje australijskie wiadomości

Australijskie organizacje informacyjne usunęły swoje posty z Facebooka w ramach działań odwetowych, które miały również wpływ na niezamierzone strony.

Facebook ogłosił, że zakazuje Australijczykom udostępniania wiadomości. Posunięcie to było odpowiedzią na proponowane prawo, które Facebook scharakteryzował jako niezrozumienie faktów dotyczących interakcji wydawców z Facebookiem.

Australijski kodeks negocjacyjny dla mediów informacyjnych

Kodeks negocjacji w mediach informacyjnych to ustawa ogłoszona 8 grudnia 2020 r. , Będąca wynikiem trzech lat obrad.

Według oficjalnego przeglądu rządu australijskiego , celem ustawy było stworzenie ram dla zmuszenia Facebooka i Google do negocjacji z organizacjami informacyjnymi w celu zorganizowania płatności w zamian za hosting treści z mediów na ich platformach.

Jednym z śmiałych żądań było, aby Facebook i Google informowały wydawców wiadomości z czternastodniowym wyprzedzeniem o zmianach algorytmu.

Tak to opisuje przegląd:

„… Ustanowienie jasnych i wykonalnych minimalnych standardów dla platform cyfrowych, w tym wymaganie powiadomienia z 14-dniowym wyprzedzeniem o celowych zmianach algorytmów, które mają wpływ na biznes z mediami informacyjnymi”

Czy pieniądze zostaną wykorzystane na wsparcie dziennikarstwa?

Płatności mają na celu wspieranie dziennikarstwa interesu publicznego. Jednak oficjalna analiza prawa przeprowadzona przez rząd australijski stwierdza, że ​​nie ma pewności, czy płatności posłużą temu celowi.

Oto, co stwierdza ( pełny dokument PDF tutaj ):

„… Okaże się, czy jakiekolwiek korzyści uzyskane przez zarejestrowane firmy informacyjne zostaną wykorzystane do wspierania dziennikarstwa interesu publicznego”.

Oznacza to, że nowelizacja nie ma zębów, by wymusić, że wpłacone pieniądze zostaną przeznaczone na wsparcie dziennikarstwa. Australijskie organizacje informacyjne mogą swobodnie wykorzystywać te pieniądze do wypłacania sobie premii lub odkupu akcji.

Związek między mediami informacyjnymi a platformami technologicznymi

Ustawa ma na celu rozwiązanie problemu nierównowagi przetargowej między platformami a australijskimi mediami informacyjnymi.

Ale rzeczywistość jest taka, że ​​relacje między platformami są takie, że platformy zapewniają bezpłatnie masowy ruch dla organizacji informacyjnych.

Facebook zapewnił, że to nieporozumienie i odpowiadająca mu niesprawiedliwość leżą u podstaw decyzji Facebooka o zablokowaniu australijskich wiadomości na swojej platformie.

Facebook kontrastował z Google, mówiąc, że organizacje informacyjne mimowolnie uczestniczą w Google News.

Podczas gdy organizacje informacyjne przychodzą do Facebooka dobrowolnie, aby udostępniać swoje treści i czerpać korzyści z ruchu wyszukiwania ponad pięciu miliardów odwiedzających o wartości około 407 milionów AU $.

Według Facebooka:

„Proponowane prawo zasadniczo nie rozumie relacji między naszą platformą a wydawcami, którzy używają jej do udostępniania treści informacyjnych.

Postawiło nas to przed trudnym wyborem: spróbować zastosować się do prawa, które ignoruje realia tej relacji lub zaprzestać zezwalania na treści informacyjne w naszych usługach w Australii.

Z ciężkim sercem wybieramy to drugie ”.

Więcej niż australijskie wiadomości zablokowane

Blokada wiadomości w Australii na Facebooku miała gwałtowny rozwój. Według raportu opublikowanego przez specjalistę od marketingu w wyszukiwarkach w Australii, algorytm Facebooka popełniał wiele błędów, blokując niewłaściwe podmioty lub pozwalając organizacjom informacyjnym na dalsze publikowanie.

Według Net Magellan , blog eksperta ds. Marketingu w wyszukiwarkach dla przedsiębiorstw, Asha Nallawalli :

„Na przykład usunięto zawartość rządowego Biura Meteorologii. … Treść strony Queensland Government Health została usunięta. Organizacja non-profit, która przemawia w imieniu ludzi dotkniętych ubóstwem, ACOSS (Australian Council of Social Service), usunęła swoje treści! Czy algorytm cenzury szuka słowa „wiadomości” w opisach stron i działa na jego podstawie? ”

Inne organizacje z usuniętymi postami to:

  • Linie lotnicze Virgin Australia
  • Australijska Pizza Domino’s
  • Australijskie centrum raka dla dzieci
  • Brytyjskie towarzystwo Alzheimera

Nawet uniwersytet australijski został zablokowany.

Co następne?

Google nadal zawiera umowy dotyczące płatności z organizacjami prasowymi.

Ale Facebook nie jest pod taką presją, ponieważ Facebook nie przeszukuje i nie zmienia przeznaczenia artykułów. Organizacje informacyjne dobrowolnie wykorzystują Facebooka do promowania swoich treści.

Piłka jest wyraźnie po stronie rządu Australii.