SEO

Dlaczego słowa kluczowe są nadal tak bardzo ważne dla SEO

Czy słowa kluczowe są nadal ważne dla optymalizacji wyszukiwarek (SEO)?

Czy słowa kluczowe mają już znaczenie dla Google?

Krótka odpowiedź: absolutnie.

Dłuższa odpowiedź: czytaj dalej.

Co to są słowa kluczowe SEO?

Słowa kluczowe SEO obejmują zarówno pojedyncze słowa, jak i złożone frazy i służą do informowania o treści witryny w celu zwiększenia odpowiedniego organicznego ruchu wyszukiwania.

Twoi odbiorcy korzystają z nich, szukając czegoś związanego z Twoją marką.

Skutecznie zbadane i zoptymalizowane słowa kluczowe działają jak kanał łączący odbiorców docelowych z witryną.

Ale czy słowa kluczowe w SEO nie są „martwe”?

Niezależnie od tego, czy słyszałeś to już kilka razy, czy też pierwszy dopiero nadejdzie, „Słowa kluczowe są martwe” to fraza, która wciąż wdziera się do kręgów SEO.

Zamiast chodzić na palcach wokół tego powtarzającego się, binarnego, często motywowanego przynętą na kliknięcie stwierdzenia, skonfrontujmy się z nim bezpośrednio.

Kilka wydarzeń w świecie SEO spowodowało, że to twierdzenie zostało wyrwane ze stanu hibernacji, ale są cztery główne, które przychodzą na myśl.

1. „Słowa kluczowe są (nie podano)”.

Jeśli jesteś nowicjuszem w SEO, możesz być zaskoczony, wiedząc, że organiczne słowa kluczowe były kiedyś łatwo dostępne w Google Analytics, Adobe Omniture lub jakiejkolwiek innej platformie analitycznej.

Jednak sytuacja zaczęła się zmieniać w 2010 roku, kiedy Google po cichu zaczęło podejmować kroki w celu usunięcia danych słów kluczowych . Pod koniec 2011 r. Do następnego roku znaczna część organicznych słów kluczowych została pozbawiona widoczności.

Nie minęłoby dużo czasu, zanim głównym sterownikiem słów kluczowych dla każdej witryny byłby „(nie podano)”.

Gdy straciliśmy widoczność słów kluczowych w pozycjonowaniu SEO i pozornie leciałyśmy na ślepo, wielu z nich szybko napisało nekrolog dla słów kluczowych.

Ale co tak naprawdę było innego?

W końcu ludzie wciąż szukali tego samego, a Google nie zmieniło sposobu, w jaki interpretuje nasze treści.

Wszyscy słyszeliśmy: „Jeśli drzewo upadnie w lesie i nie ma w pobliżu nikogo, kto by to usłyszał, czy wydaje z siebie dźwięk?”

To jest to samo.

Nic nie było inne; po prostu nas nie było.

Konkluzja : słowa kluczowe nie są martwe. Stary sposób ich śledzenia to.

2. „AI i NLP sprawiły, że słowa kluczowe stały się przestarzałe”.

Ważność słów kluczowych została zakwestionowana innym razem, gdy Google przebudował swój algorytm w 2013 roku .

Otrzymując swoją nazwę za szybkość i precyzję, Hummingbird pomógł Google lepiej zrozumieć zamiar wyszukiwania, szczególnie w przypadku wyszukiwań złożonych i konwersacyjnych.

W 2015 r.Google włączyło do tej mieszanki czynnik rankingowy oparty na sztucznej inteligencji RankBrain , aby jeszcze bardziej ulepszyć możliwości interpretacji zapytań.

Wcześniej wyszukiwanie hasła „jakie restauracje dostarczają pizzę w pobliżu?” wyśle ​​Google w poszukiwaniu treści pasujących do tych terminów.

Po RankBrain, Google używałby tych słów kluczowych jako sygnałów kontekstowych, aby dowiedzieć się, czego naprawdę chcemy, i często przepisuje nasze zapytanie za kulisami (np. „Dostawa pizzy 66062”).

Kliknij Oszustwo może przeniknąć do wszystkich kampanii.
Wyprzedź grę i wzmocnij swoje kampanie PPC dzięki darmowym zasobom do zwalczania oszustw związanych z kliknięciami od PPC Protect.

Wiedząc, że Google może zmienić nasze zapytania, może wydawać się, że ich przydatność jest prawie nieaktualna.

Ale tak naprawdę, Google po prostu stał się mądrzejszy dzięki temu, co dostarczyliśmy.

W rzeczywistości, ponieważ Google rozumie większe niuanse i jest lepiej przygotowane do łączenia języka, którego używamy, z naszymi prawdziwymi intencjami wyszukiwania, można argumentować, że słowa kluczowe stają się jeszcze ważniejsze .

Z pewnością jest to prawdą w przypadku BERT.

BERT został wprowadzony do algorytmu Google pod koniec 2019 roku.

W ciągu roku przed wdrożeniem BERT stał się branżowym standardem NLP ze względu na jego zdolność do efektywnego wykonywania różnorodnych obliczeń językowych.

Dawno minęły czasy, w których Google ignoruje „słowa stop”.

Teraz każde słowo w Twoim wyszukiwaniu (i dokładna kolejność ich użycia) ma znaczenie.

A skoro jest to ważne dla Google, czy nie powinno być ważne dla nas?

Konkluzja : słowa kluczowe nie są martwe. Wcześniejszy sposób interpretowania ich przez Google to.

3. „Słowa kluczowe renderowane przez wyszukiwanie głosowe są bezużyteczne”.

W miarę jak wyszukiwanie głosowe przestało być sporadycznie używaną nowością, stało się podstawą naszego zachowania związanego z wyszukiwaniem, wielu zastanawiało się, co to oznacza dla słów kluczowych.

Wszyscy znaliśmy słowa kluczowe, które miały wpływ na wyszukiwanie głosowe, ale czy to ich zabiło?

Staliśmy się rozmyślni

Pomiędzy nami (podświadomie), podchodząc do podwyższonych umiejętności Google w zakresie interpretacji i naszych tendencji komunikacyjnych podczas mówienia i pisania, staliśmy się bardzo rozmownymi i szczegółowymi poszukiwaczami.

W dawnych czasach, gdybyśmy chcieli wiedzieć, kim była pierwsza żona Brada Pitta, przekładaliśmy nasze myśli na przyjazne dla wyszukiwania zapytanie, takie jak „żony Brada Pitta”.

Teraz po prostu mówimy Google, czego chcemy: „ Kto był pierwszą żoną Brada Pitta? ”.

Jest to jeden z głównych powodów, dla których Google każdego dnia nigdy wcześniej nie słyszało o 15% wyszukiwań .

Tak więc, mimo że była to ogromna wygrana dla wyszukiwarek, stanowi wyzwanie dla specjalistów SEO.

Na przykład trudno jest wiedzieć, na które słowa kluczowe należy zwrócić uwagę, jeśli znaczna część ruchu jest generowana przez te, które wcześniej rzadko, jeśli w ogóle, były wyszukiwane.

Ale to wraca do argumentu „(nie podano)”.

To, że nasze śledzenie jest niedoskonałe, nie oznacza, że ​​znaczenie słów kluczowych w jakikolwiek sposób maleje.

Pomijamy ważne słowa kluczowe

Czy wiesz, że dzięki wyszukiwaniu głosowemu możesz dowiedzieć się, kiedy pierwszy album Scarlett Johansson został wydany na podstawie zapytania, które nie zawiera jej nazwiska ani nazwy jej albumu? (Na marginesie: czy wiesz, że Scarlett Johansson miała album?)

Google rozumie znaczenie kontekstu, nie tylko w wyszukiwaniu, ale także między ich ciągami.

Czy więc słowa kluczowe mają znaczenie, jeśli możesz pominąć kluczowe elementy i nadal uzyskać to, czego chcesz?

Oczywiście!

To po prostu zmusza nas do cofnięcia się i spojrzenia na szerszą perspektywę, zamiast analizowania każdego wyszukiwania w próżni.

Konkluzja : słowa kluczowe nie są martwe. Jedynym sposobem ich wyszukiwania jest pisanie.

4. „Słowa kluczowe sprawdzone w Planerze słów kluczowych nie są aż tak różne”.

Począwszy od 2014 r. I dwa lata później , gdy zaczęło działać, narzędzie Planera słów kluczowych Google zaczęło grupować tomy według podobnych terminów.

Zamiast pokazywać, że słowo kluczowe A jest przeszukiwane 100 razy w miesiącu, a słowo kluczowe A1 jest wyszukiwane 50 razy w miesiącu, oba wyświetliłyby 150.

Google podał powód tego, aby „nie tracić potencjalnych klientów” i „maksymalizować potencjał wyświetlania reklam w odpowiednich wyszukiwaniach”.

To wyjaśnienie z pewnością sugeruje, że intencje osoby wyszukującej nie różnią się zbytnio między ściśle powiązanymi terminami.

Posunięcie to zdawało się wzmacniać przekonanie, że specjaliści SEO muszą się martwić tylko tematami, a nie słowami kluczowymi.

Nie wyjaśnia to jednak, dlaczego wyszukiwarka Google często znacząco wstrząsa wynikami w przypadku słów kluczowych, które Planer słów kluczowych Google uważa za wystarczająco synonimiczne, aby połączyć je razem.

Ostatecznie Keyword Planner to narzędzie PPC.

Nie musisz być teoretykiem spiskowym, aby zrozumieć, w jaki sposób zmuszanie oferentów PPC do rozszerzenia zakresu kierowania na słowa kluczowe może być decyzją motywowaną finansowo.

Konkluzja : słowa kluczowe nie są martwe. Ale wskaźniki słów kluczowych Google równie dobrze mogą być.

Dlaczego słowa kluczowe są tak ważne dla SEO?

Słowa kluczowe mają znaczenie dla specjalistów Google i SEO z kilku powodów, ale tutaj są dwa duże.

  • Słowa kluczowe dają nam wskazówki, kim są ludzie i czego chcą, co pozwala nam lepiej zaspokajać ich potrzeby.
  • Słowa kluczowe mogą stanowić „strzał w dziesiątkę”, do którego marketerzy mogą skierować swoje treści.

Słowa kluczowe są wskazówkami

Znaczenie słów kluczowych w SEO wynika po części z ich znaczenia poza nim.

Zapomnij na chwilę o słowach kluczowych, rankingach, ruchu, a nawet swojej witrynie.

Gdybyś znał prawdziwe uczucia swoich klientów, jak inaczej prowadziłbyś swoją firmę? Jaki wpływ miałyby te spostrzeżenia na Twoją strategię marketingową?

W swojej książce „Everybody Lies” Seth Stephens-Davidowitz dzieli się swoimi odkryciami na temat tego, co zachowania związane z wyszukiwaniem mówią o psychologii człowieka.

Kiedy jesteśmy w grupie fokusowej, wypełniamy ankietę lub odpowiadamy na coś na Twitterze, wszyscy zwykle pozwalamy, aby na nasze odpowiedzi wpływał sposób, w jaki inni mogą je postrzegać.

A co kiedy szukamy?

Połączenie anonimowości i natychmiastowego dostępu do bogactwa informacji otwiera drogę do pełnego spojrzenia na to, czego naprawdę chcemy.

To Serum Prawdy oparte na danych

Zasadniczo badanie słów kluczowych jest potężnym narzędziem do badania rynku, które można wykorzystać na wiele różnych sposobów, nie tylko do informowania o zawartości witryny.

Aby jak najlepiej wykorzystać słowa kluczowe, musisz wyjść poza jawne, dosłowne tłumaczenie, a także wychwycić ukryte wskazówki, aby uzyskać prawdziwą intencję każdego słowa kluczowego.

Jako przykład spójrzmy na zapytanie [najbezpieczniejsze łóżeczka 2020].

Jawny a niejawny zamiar poszukiwacza

Jawne informacjeUkryte informacje
W trosce o bezpieczeństwoPrawdopodobnie pierwsi rodzice
Chce więcej niż jedno łóżeczko do wyboruChce wiedzieć, co sprawia, że ​​łóżeczka są bezpieczne / niebezpieczne
Szukam artykułu opublikowanego w 2020 rokuRozumie, że standardy bezpieczeństwa zmieniają się w czasie
W fazie badań z zamiarem zakupu w przyszłości
Ewentualnie w trakcie zakupu innych artykułów do żłobka
Bezpieczeństwo może być ważniejsze niż koszt lub estetyka
Prawdopodobnie szuka listy łóżeczek uszeregowanych według środków bezpieczeństwa

Słowa kluczowe są jak persony

Persony działają jak tarcze.

To nie wszystko, czego szukamy, ale dążąc do nich, przygotowujemy się do sukcesu.

To nie jest tak, że chcę sprzedawać tylko 54-letnie kobiety imieniem Betty, które mają 401 (k) i wkrótce zostaną pustymi gniazdującymi.

Ale taki poziom szczegółowości i skupienia pomaga upewnić się, że przyciągam odpowiednią grupę ludzi.

I odwrotnie, jeśli nie będziesz się skupiać i spróbujesz przemówić do wszystkich, prawdopodobnie odejdziesz z pustymi rękami.

To naprawdę piękny paradoks – ekskluzywność Twojej grupy docelowej często jest bezpośrednio związana z wielkością Twojej rzeczywistej publiczności i odwrotnie.

To samo dotyczy słów kluczowych.

Szybkie spojrzenie na dane wyszukiwania w Google Search Console pokaże Ci, że nigdy nie chodzi tylko o jedno słowo kluczowe.

Jednak posiadanie podstawowego celu słowa kluczowego dla każdej strony zapewni właściwy kierunek i perspektywę, aby uchwycić właściwych odbiorców na podstawie wielu podobnych wyszukiwań.

Jakie są najpopularniejsze typy słów kluczowych w SEO? (z przykładami)

Słowa kluczowe można kategoryzować i oznaczać na wiele sposobów z różnych powodów.

Oto najpopularniejsze typy i przykłady słów kluczowych SEO.

Markowe a niemarkowe słowa kluczowe

Wyszukiwane hasła związane z marką zawierają markę w zapytaniu.

Może to obejmować oficjalne nazwy marek, błędy ortograficzne, akronimy marki, nazwy kampanii lub slogany z marką, firmy macierzyste lub cokolwiek innego, co ma wyraźny zamiar wyszukiwania związany z marką.

Hasła niemarkowe lub niezwiązane z marką to wszystkie inne słowa kluczowe, które możesz wziąć pod uwagę.

Hasła niemarkowe często opisują problem klienta lub ofertę biznesową.

Niektóre firmy mają nazwy nierozróżniające się, co może utrudniać to rozgraniczenie.

Na przykład, czy wyszukiwanie hasła „Kansas City Zoo” jest opatrzone marką, czy nie, gdy nazwa zoo brzmi… Zoo w Kansas City?

Hasła związane z marką generalnie generują najwięcej konwersji, ponieważ osoba wyszukująca ma już pewien poziom znajomości marki i (często) podobieństwa.

Przykłady:

  • Markowe: Houston Rockets
  • Unbranded: jednoznaczna, największa organizacja koszykówki wszechczasów

Słowo kluczowe a słowa kluczowe specyficzne dla strony

Słowa wstępne to oczywista, początkowa lista słów, od których zaczynasz w procesie badania słów kluczowych.

Działają jak nasiona, które „sadzisz”, aby rozwinąć Twoją listę.

Słowa wstępne są często powiązane z większością Twojej witryny, jeśli nie dla wszystkich.

Słowa kluczowe specyficzne dla strony zwykle znajdują się później w procesie badania słów kluczowych i mają zastosowanie tylko do pojedynczej strony lub zestawu stron.

Przykłady dla Home Depot:

  • Nasiona: sklep dla majsterkowiczów
  • Specyficzne dla strony: materiały do ​​budowy talii

Słowa kluczowe „głowa a długi ogon”

Te, które wymagają największego wyszukiwania, nazywane są terminami głównymi.

I odwrotnie, te o stosunkowo niskim popycie są uważane za długoterminowe.

Dlaczego?

Kiedy je wykreślasz, terminy główne szybko wypadają pod względem całkowitej liczby słów kluczowych, podczas gdy rzadziej wyszukiwane hasła wydają się ciągnąć w nieskończoność.

Środek wykresu jest często trafnie nazywany „środkiem” lub „grubym środkiem” (lub tułowiem).

Ponieważ 15% wyszukiwań jest nowych w Google każdego dnia, nie powinno dziwić, że większość wyszukiwanych haseł to zapytania z długim ogonem, nawet jeśli każde zapytanie z długim ogonem jest przeszukiwane bardzo kilka razy.

Słowa kluczowe „głowa” i „długi ogon” mają zazwyczaj następujące kontrastujące cechy.

Jednak poza objętością żadne z nich nie jest absolutne.

Różnice korelacyjne między słowami kluczowymi dotyczącymi głowy i długiego ogona

GłowaDługi ogon
Duża liczba wyszukiwańMała liczba wyszukiwań
Zawody wysokiej rangiKonkurencja niskiej rangi
Niski ruch konwertującyWysoki ruch konwertujący
Kilka słówWiele słów
Najlepsze dla stron najwyższego poziomuNajlepsze dla stron niższego poziomu
Wiele intencji wyszukiwaniaPojedynczy zamiar wyszukiwania

Przykłady:

  • Głowa: Bob Dylan
  • Długi ogon: Kto jest ojcem Jakoba Dylana?

Podstawowe i drugorzędne słowa kluczowe

Podstawowe słowa kluczowe, oznaczone również jako „kierowane” lub „fokus”, są używane do opisania najważniejszych słów kluczowych.

Te terminy mogą być używane w kontekście całej witryny lub pojedynczej strony.

Dodatkowe (zwane także „trzeciorzędnymi” lub „pomocniczymi”) słowa kluczowe obejmują wszystkie inne słowa kluczowe, na które kierujesz reklamy i / lub które wprowadzasz.

W niektórych kontekstach terminy drugorzędne to te, dla których luźno optymalizujesz, ale nie są one uważane za priorytetowe.

W innych scenariuszach drugorzędne słowa kluczowe działają jako semantyczna lub rozbudowana pomoc techniczna, pomagająca uzyskać jak najwięcej z podstawowego kierowania na słowa kluczowe.

Przykłady strony produktu z subskrypcją zestawu do golenia:

  • Podstawowa: subskrypcja zestawu do golenia
  • Dodatkowe: miesięczne, maszynki do golenia, bezpłatny okres próbny, niestandardowe

Słowa kluczowe oparte na kroku, etapie lub fazie

SEO często zalecają kategoryzowanie słów kluczowych według ścieżki marketingowej lub ścieżki klienta.

Może to pomóc upewnić się, że kierujesz reklamy do klientów w każdym krytycznym punkcie.

Niektóre zestawy kategorii mają markę w centrum (np. Świadomość, rozważanie, konwersja, utrzymanie), podczas gdy inne są bardziej zorientowane na klienta (np. Nieświadomy, świadomy problemu, świadomy rozwiązania, świadomy marki).

Podobnie, niektórzy po prostu określają nastawienie konsumenta na działanie (np. Nawigacyjne, informacyjne, transakcyjne).

Przykłady:

  • Świadomość: pomysły na 30 urodziny
  • Do rozważenia: recenzje podróży do Las Vegas
  • Konwersja: pakiety lotnicze i hotelowe do Las Vegas
  • Retencja: program lojalnościowy Mandalay Bay

Słowa kluczowe globalne a lokalne

W zależności od zastosowania lokalne słowo kluczowe może oznaczać jedną z dwóch rzeczy:

  1. Osoba wyszukująca szuka czegoś w pobliżu geograficznego: może to być bardzo proste, np. „Biblioteka blisko mnie” lub „wynajem z dwiema sypialniami w Phoenix”, albo bardziej subtelne, jak „restauracje” lub „O której godzinie zamyka Whataburger?”.
  2. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba wyszukująca znajdzie się w określonym obszarze: na przykład „Dlaczego Oklahoma Joe zmienił nazwę?” można uznać za termin lokalny, ponieważ istnieje duża szansa, że ​​osoba wyszukująca pochodzi z Kansas lub Missouri. Dlaczego? To jedyne dwa stany, w których ten wyjątkowy lokal grillowy nazywa się domem. Nawiasem mówiąc, teraz nazywa się Joe’s Kansas City BBQ, jeśli kiedykolwiek przyjeżdżasz przez miasto.

Przykłady:

  • Lokalne: wynajem z 2 sypialniami w Phoenix
  • Globalnie: czy warto ubezpieczać najemców?

Słowa kluczowe typu odbiorców

Rzadko kiedy ktoś sam identyfikuje się podczas wyszukiwania.

Kiedy ostatnio zaczynałeś wyszukiwanie od „Jestem dwudziestoletnim, z wyższym wykształceniem specjalistą ds. Marketingu cyfrowego, który szuka [reszta Twojego wyszukiwania]”?

Zamierzam wyjść na kończynę i domyślam się, że to się nigdy nie zdarzyło.

Jednak „kto” za wyszukiwarką często można znaleźć w ukrytych informacjach zapytania.

Chociaż prawie żadne zapytania nie są przeszukiwane wyłącznie przez jedną grupę, wiele z nich jest skierowanych w stronę jednej grupy odbiorców.

Jednym z najlepszych sposobów sprawdzenia, kto wyszukuje hasło, jest wysłanie zapytania do Google i przejrzenie wyników. Następnie zadaj sobie pytanie, do kogo mówią najlepsze wyniki.

Jeśli zadaniem Google jest zapewnienie osobie wyszukującej tego, czego chce, to docelowymi odbiorcami najlepszych wyników zapytania powinna być ta sama grupa, która go ukończyła.

Przykłady:

  • Pacjent: Czy cukrzyca jest dziedziczna?
  • Lekarz: algorytm leczenia T2DM

Słowa kluczowe wiecznie zielone a tematyczne

Evergreen słowa kluczowe mają stałą liczbę wyszukiwań z niewielką zmiennością w czasie.

Z drugiej strony, tematyczne słowa kluczowe są albo sezonowe (np. Pomysły na prezent na walentynki), błyski na patelni (np. Covfefe) lub konsekwentnie istotne (np. Taylor Swift).

Niektóre odwieczne słowa kluczowe mogą zmienić się na aktualne, gdy wydarzenie nadaje im znaczenie kulturowe, np. Wyszukiwanie celebrytów bezpośrednio po ich nieoczekiwanej śmierci lub miasta, w którym odbywają się mistrzostwa świata.

Google często faworyzuje nowe treści dla tematycznych słów kluczowych, ponieważ „zapytanie zasługuje na świeżość”.

Ludzie lubią tworzyć wiecznie zielone treści, ponieważ może to być niewielka inwestycja w stosunku do długoterminowej wartości, jaką wytwarza.

Jednak konkurencja i koszt początkowy są często wysokie.

Z drugiej strony treści tematyczne są atrakcyjne, ponieważ mają niższy koszt wejścia, słabszą konkurencję i zapewniają natychmiastową wartość – ale ta wartość ma krótki okres trwałości.

Przykłady:

  • Evergreen: jak sprawdzić, czy jesteś w ciąży
  • Aktualne: repertuar kin w ten weekend

Słowa kluczowe a Carewords

Kiedy moja żona i ja byliśmy na rynku jednorazowego sprzątania domu, nasze kryteria były prawdopodobnie takie, jakich można się spodziewać:

  • Jaki jest koszt za ile pracy?
  • Czy używają naturalnych produktów?
  • Czy otrzymali dobre recenzje?
  • Czy są elastyczni w kwestii czasu?

Jednak to, jak czuliśmy się w firmach , z pewnością odegrało kluczową rolę, nawet jeśli było to głównie podświadome.

W tym przypadku treści, które skłoniły nas do zastanowienia się nad tym, ile czasu zamierzaliśmy zaoszczędzić, jak to byłoby o jedną rzecz mniej, o którą musielibyśmy się stresować, nawet zapach świeżego domu, gdy wchodziliśmy do drzwi – prawdopodobnie odegrał rolę w naszej ostatecznej decyzji.

Szukamy za pomocą naszej Neocortex, ale nasze mózgi gadów i paleopalu często podejmują decyzje .

Sara Howard opisuje Carewords na przykładzie zakupu samochodu.

Czy przy wyszukiwaniu nowego pojazdu uwzględniłbyś „niezawodną gwarancję”? Prawdopodobnie nie.

Czy chcesz wiedzieć, że gwarancja jest niezawodna, gdy jesteś na stronie? Absolutnie.

Krótko mówiąc, „carewords” to terminy generujące mały lub zerowy ruch, które zwiększają zaangażowanie w witrynie i konwersje dla istniejącego ruchu.

Przykłady:

  • Słowa kluczowe: pomysły na barek do piwnicy
  • Carewords: miłośnik wina, dużo miejsca na przechowywanie, prosty, hostingowy, trwały, temat rozmów, vintage, przytulny

Jak wybrać właściwe słowa kluczowe?

Ten temat mógłby żyć samodzielnie w poście, który ma wiele, wiele razy.

Oto świetne źródło informacji na początek.

Ten proces jest wysoce skalowalny w zależności od Twoich potrzeb i ograniczeń. Może to zająć cztery lub czterdzieści godzin, a możesz wydać ponad 250 USD na narzędzia lub w ogóle nic.

Chociaż bardzo zalecam szczegółowe badanie tego tematu i eksperymentowanie z tym tematem, jeśli poważnie myślisz o doskonaleniu swojego rzemiosła, oto krótkie wprowadzenie do wyszukiwania najlepszych słów kluczowych dla SEO.

1. Nie zaczynaj od słów kluczowych.  Zanim założysz kapelusz SEO, a nawet kapelusz marketingowy, po prostu bądź człowiekiem. Dowiedz się o swoich klientach od swoich klientów. Zanim zagłębisz się w narzędzia i arkusze kalkulacyjne, postaraj się uzyskać prawdziwą empatię i zrozumienie dla klientów, którym obsługujesz, oraz ich perspektyw.

2. Zbuduj początkową listę słów kluczowych.  Korzystając z tego, co udało Ci się zdobyć w pierwszym kroku, wraz z wiedzą o tym, gdzie krzyżują się potrzeby klientów i rozwiązania Twojej firmy, przygotuj wstępną listę słów i wyrażeń, które skutecznie opisują Twoją podstawową ofertę.

3. Zbierz aktualne dane słów kluczowych (jeśli Twoja witryna już istnieje).  Wygeneruj listę tego, co aktualnie (i prawie) kieruje ruch do Twojej witryny. Oto kilka narzędzi do rankingu słów kluczowych, które mogą pomóc w tej fazie:

4. Rozwiń listę za pomocą różnych narzędzi słów kluczowych.  Rozwiń listę utworzoną w krokach 1-3, szukając nowych grup słów kluczowych, synonimów, typowych modyfikatorów i permutacji z długim ogonem. Oprócz tych wymienionych powyżej, te narzędzia słów kluczowych SEO są idealne, jeśli chodzi o sugestie dotyczące rozszerzenia listy:

5. Grupuj terminy według zamiaru wyszukiwania.  Kategoryzuj słowa kluczowe w sposób, który będzie prosty i przydatny dla Ciebie i każdego, kto może je przeglądać. Można to zrobić według typu odbiorców, tematu, etapu ścieżki lub w inny sposób, który ma dla Ciebie sens.

6. Przypisz słowa kluczowe do treści.  Wybierz 1-4 podstawowe słowa kluczowe, na które chcesz kierować reklamy na każdej stronie, kierując się staranną równowagą między trudnością słów kluczowych, trafnością i liczbą wyszukiwań (biorąc pod uwagę udział w bezpłatnych kliknięciach). Po ich ustaleniu znajdź terminy związane semantycznie i modyfikujące z długim ogonem, aby wspierać podstawowe słowa kluczowe.

7. Zrób to jeszcze raz.  Po wdrożeniu strategii słów kluczowych Google miał czas na reakcję i udało Ci się zebrać wystarczającą ilość danych, spłukać je i powtórzyć. Nie na darmo nazywają to optymalizacją dla wyszukiwarek .

Jak używasz słów kluczowych do optymalizacji swojej witryny?

Podobnie jak w przypadku wybierania słów kluczowych, skuteczna optymalizacja witryny pod kątem słów kluczowych mogłaby funkcjonować w osobnym poście na blogu.

Jednak oto kilka wskazówek, jak zacząć.

Gdzie dodać słowa kluczowe na stronie internetowej

  • Adresy URL: adresy URL rzadko się zmieniają, są dobrze widoczne i opisują całą stronę. Z tych powodów Google przywiązuje dużą wagę do tego, co mówią.
  • Treść statyczna: wyszukiwarki coraz lepiej radzą sobie z indeksowaniem zawartości dynamicznej. Zawartość statyczna jest niemal gwarantem indeksowania.
  • Tagi tytułowe: tagi tytułowe wpływają na rankingi i współczynnik klikalności (CTR), a słowa kluczowe, jeśli są napisane skutecznie, mogą pomóc w obu przypadkach.
  • Metatagi opisu: w przeciwieństwie do tagów tytułu, opisy meta nie wpływają na ranking w Google. Jednak uwzględnienie ich może zwiększyć CTR.
  • Najbardziej widoczna treść: zadaniem Google jest zrozumienie treści tak, jak robimy. Znacznik H1 u góry strony przyciąga znacznie więcej oczu niż standardowa treść u dołu. Niezależnie od tego, czy jest to tag nagłówka, wczesna kopia treści, czy pogrubiona fraza, najbardziej widoczna treść ma generalnie największy wpływ na SEO.
  • Linki wewnętrzne i otaczająca treść: dołączenie słów kluczowych do tekstu zakotwiczenia linków kierujących do Twojej strony pomaga pokazać Google, o czym jest Twoja strona. Podobnie treść znajdująca się w pobliżu tekstu zakotwiczenia wskazująca na Twoją stronę ma również znaczenie dla Google i, w mniejszym stopniu, jest używana do opisu strony docelowej.
  • Nazwy plików graficznych i wideo: Zamiast pozwalać telefonowi nadawać obrazowi lub filmowi domyślną nazwę, która zwykle zawiera coś losowego i bezsensownego, nadaj mu opisową nazwę za pomocą odpowiedniego słowa kluczowego.
  • Atrybuty alt obrazu: tagi Alt nie tylko sprawiają, że Twoja witryna jest bardziej otwarta dla niedowidzących odbiorców, ale także dają Google lepsze wyobrażenie o Twoim zdjęciu. W stosownych przypadkach uwzględnij słowa kluczowe.
  • Atrybuty tytułów obrazów : tytuły obrazów nie działają w ten sam sposób we wszystkich przeglądarkach, dlatego Google może nie przykładać dużej wagi do tych treści. Jeśli jednak istnieje możliwość wdzięcznego uwzględnienia słów kluczowych, zrób to.
  • Tagi ARIA: tagi ARIA są podobne do atrybutów alt, ponieważ pomagają uczynić zawartość witryny bardziej dostępną dla osób niepełnosprawnych. Możesz używać tagów ARIA w przypadku określonych typów zawartości dynamicznej, treści interaktywnych, obrazów tła i nie tylko.
  • Napisy i / lub transkrypcje wideo : niektóre filmy zawierają bardzo trafne słowa kluczowe, ale Google nie ma o tym pojęcia. Upewnij się, że to, co słyszysz i widzisz, zostanie uwzględnione w indeksowanych podpisach zamkniętych lub transkrypcji.
  • Znaczniki schematu: Schemat pomaga dodać kontekst do treści. W stosownych przypadkach oznacz słowa kluczowe za pomocą najbardziej odpowiednich właściwości schematu, aby usunąć niektóre domysły Google.

Wskazówki dotyczące integracji słów kluczowych

  • Nie przesadzaj: nadmierna optymalizacja (lub „upychanie słów kluczowych”) to prawdziwa rzecz. Może odwrócić twoich klientów i wysłać cię do domu psa (lub pandy ) Google. Każdy z powyższych obszarów został zautomatyzowany, wyeksploatowany i nadszarpnięty. Zadaj sobie pytanie, czy to pomaga, czy szkodzi doświadczeniu użytkownika. Podejmij decyzję na podstawie tej odpowiedzi.
  • Zignoruj ​​znacznik meta słów kluczowych: znacznik meta słów kluczowych przyciąga niewielką uwagę głównych wyszukiwarek, jeśli w ogóle. Nie trać tutaj czasu.
  • Nie optymalizuj każdej strony w próżni: jeśli nie masz witryny jednostronicowej , musisz przyjrzeć się kierowaniu na słowa kluczowe, biorąc wszystkie strony w kontekście. To ochroni przed wszelkimi lukami lub kanibalizacją słów kluczowych, które mogą się zdarzyć, gdy pracujesz nad każdą stroną w silosie.
  • Przetestuj wszystko: jeśli masz możliwość pracy w witrynach z ogromną liczbą stron, masz doskonałą okazję do przeprowadzenia kilku wartościowych testów, aby dopracować swoje techniki.

Kiedy słowa kluczowe nie będą miały znaczenia?

Skąd wiemy, że słowa kluczowe zawsze będą miały znaczenie?

W rzeczywistości nie ma sposobu, aby się tego dowiedzieć, ale wiele podstawowych argumentów przedstawionych w tym przewodniku jest takich samych od ponad dziesięciu lat i nie wykazują żadnych oznak zmiany.

Mając to na uwadze, myślę, że mogę powiedzieć, że następnym razem „słowa kluczowe są martwe” będą gwałtownie podskakiwać wokół komór echa SEO. Larry Page nie tylko chciał, aby Google był na poziomie człowieka, chciał, aby był nadludzki .

Wprowadzenie Google Discover (dawniej Google Now i Google Feed) dało nam wgląd w to, co ma nadejść: Google wyszukuje to, czego chcemy, bez konieczności zadawania pytań.

Jeśli wyszukiwarka Google będzie nas szukać, czy słowa kluczowe nadal będą miały znaczenie?

Tak, a oto dlaczego.

Zrób mi przysługę i przejrzyj swoją historię wyszukiwania .

Zacznij od przejrzenia wyszukiwań przeprowadzonych miesiąc temu.

Spójrzmy teraz na zeszły rok.

A co 5 lat temu?

Moja mama zawsze powtarzała, że ​​„nikt się nie wprowadza” i chociaż nasza zdolność do zmian w czasie może być dyskusyjna, to, czym jesteśmy zainteresowani, niewątpliwie ewoluuje.

Google Discover działa tylko ze względu na dane wejściowe w czasie rzeczywistym, które mu udostępniamy, a zwłaszcza to, czego szukamy.

W przeciwnym razie trafność prognozy zanikłaby.

Kiedy więc słowa kluczowe nie będą miały znaczenia?

Nie jestem pewien, ale to nie dzisiaj.