SEO

44 techniki Black Hat SEO, które zatopią Twoją witrynę

W dawnych czasach Black Hat SEO te techniki, sztuczki, taktyki lub jakkolwiek chcesz je nazwać, mogły działać, dopóki wyszukiwarki nie zaczęły podejmować działań i aktualizować algorytmy w celu karania stron internetowych za pomocą takich technik Black Hat SEO. Ponieważ wyszukiwarki nie lubią dawać się oszukiwać siebie i swoich użytkowników, podjęły kroki, aby wyniki wyszukiwania były jak najbardziej przejrzyste i dokładne.

Używanie odpowiednich technik do pozycjonowania i pozyskiwania ruchu organicznego może być trudne, ale to najlepsza rzecz do zrobienia. Dlatego staraj się nie wpaść w pułapkę podążania za kolejnymi technikami black hat / shred SEO:

I. PONADOPTYMALIZACJA STRONY INTERNETOWEJ

1. Wypychanie słów kluczowych

Upychanie słów kluczowych to stara technika, która miała swój moment chwały. Był bardzo popularny przed 2000 rokiem, dopóki Google nie zauważył, że treści z dużą gęstością słów kluczowych nie są odpowiednie dla użytkownika.
 
Na przykład, jeśli jesteś menadżerem firmy, która sprzedaje chipsy i ktoś zapyta Cię, czy masz czekoladowe chipsy, założę się, że nie odpowiadasz im „Mamy czekoladowe chipsy. Naszym najlepiej sprzedającym się produktem są chipsy czekoladowe, ponieważ te chipsy czekoladowe mają lepszy smak niż nasze proste chipsy, a nasi klienci uwielbiają czekoladę, więc chipsy czekoladowe będą lepszą decyzją. Spróbuj chipsów czekoladowych ”. Mówiąc w ten sposób, brzmisz jak szalona osoba. To znaczy, kto właściwie może tak mówić? Zawsze?
 
Wielokrotne używanie słowa kluczowego w artykule lub małym fragmencie tekstu – jest jak podawanie definicji słowa poprzez ciągłe używanie tego samego słowa. To nie jest naturalne i zdrowe ani wyjątkowe. To złe wrażenia użytkownika, a co najgorsze, spowoduje to ukaranie przez algorytm Panda Google za treści o niskiej jakości. Lepiej jest używać wyrażeń i pisać tak, jakbyś z kimś rozmawiał, ponieważ duże G ceni bardziej treść napisaną dla ludzi niż SERP. Ale już to wiedziałeś, więc dlaczego nie wprowadzić tego w życie?
 
Co myślisz o następnej stronie?

Czy wydaje ci się to naturalne? Założę się, że na stronie można znaleźć wiele gier online, ale szczerze mówiąc, nie trzeba ich pisać tysiąc razy, żeby to zrozumieć.
 
A ponieważ rozmawialiśmy o Google Panda , powinniśmy zobaczyć, jaki wpływ może mieć upychanie słów kluczowych na kilka witryn. Poniższy algorytm ma wpływ na witrynę internetową:
 

www.webopedia.com

Cóż, może się to zdarzyć, jeśli wypełnisz witrynę słowami kluczowymi; Ty i Twoja witryna będziecie cierpieć tak samo.

2. Zbyt zoptymalizowany opis alternatywny

Historia toczy się dalej z nadmiernie zoptymalizowanymi opisami alternatywnych obrazów. Trochę trudniejsza niż upychanie słów kluczowych, technika ta jest stosowana przez roboty wyszukiwarek, mimo że obciążasz obrazy marną liczbą słów kluczowych zamiast tekstu (treści). Jeśli ich nie widzisz, nie oznacza to, że nie są tak szkodliwe.
 
Wyjaśnijmy: zalecamy dodawanie obrazów do artykułów, aby były bardziej przystępne. Co ważniejsze, powinieneś pisać opisy alternatywne do swoich zdjęć, ale nie nadużywaj tego.

3. Komercyjny tekst kotwicy na stronach wewnętrznych

Jeśli przeczytasz # 1 i # 2, zobaczysz, że łatwo jest dać się ponieść właściwej ścieżce – technika białego kapelusza. Używanie zakotwiczenia bogatego w słowa kluczowe dla linków wewnętrznych jest wyraźnym znakiem nadmiernie zoptymalizowanej witryny lub nadmiernie SEO i będzie wyglądać dokładnie tak, jak ta nienaturalna buźka.

Musisz zadbać o porządek w swojej witrynie. Na przykład piszesz na swoim blogu artykuł o swojej pięknej wycieczce do Barcelony i chcesz polecić wycieczkę, którą sprzedajesz na swojej stronie.
 
Zalecane : jeśli chcesz odbyć niesamowitą wycieczkę do Barcelony , sprawdź naszą niesamowitą 6-dniową wycieczkę do Barcelony z bezpłatnym ubezpieczeniem podróżnym.
 
Niezalecane : jeśli chcesz odwiedzić Barcelonę, mamy szereg wycieczek i zajęć; po prostu sprawdź je wszystkie w Barcelona For You .
 
Google oferuje „rozwiązanie” dla tych, którzy szukają łatwego sposobu na zajęcie czołowej pozycji; to się nazywa kara. Niektóre witryny mają treści jakościowe, ale nie mają tak dobrej pozycji w rankingu, a niektóre mają lepszą pozycję, ale mają cienką, nadmiernie zoptymalizowaną zawartość.
 
Możesz się zastanawiać, który z powyższych przypadków jest lepszy. Specjaliści uważają, że oznacza to unikalną treść napisaną dla użytkownika, a nie dla wyszukiwarek, zawierającą znaczące i istotne informacje. Ale nie wierz nam na słowo, spójrz na poniższe przykłady, aby zobaczyć rankingi. Na poniższym zrzucie ekranu można znaleźć witrynę, która zapewnia dobre wrażenia użytkownika.

Teraz widzisz, że to już nie mit, że używanie tekstów kotwicy bogatych w słowa kluczowe dla linków wewnętrznych w celu nadmiernej optymalizacji witryny może przynieść „ładną” karę od Google.

4. Nieistotne słowa kluczowe

Kolejną „radością” związaną z nadmierną optymalizacją jest wykorzystywanie nieistotnych słów kluczowych tylko do oceny pozycji. Żeby się wyjaśnić, powiedzmy, że lubisz grać w pokera, ale wiemy, że blefujesz, tak jak robią to Twoi goście, gdy wchodzą na Twoją stronę, i uciekną jak nietoperze z piekła. A Twój CTR ucierpi.
 
Zwiększanie ruchu poprzez używanie wielu niepotrzebnych słów kluczowych do pozycjonowania nie zadziała. Oszukiwanie, jak w każdej relacji, jest karane, a Google zablokuje Ciebie / Twoją witrynę.
 
Rozumiem, że masz mnóstwo tematów w swojej niszy, ale zostań tam, nie przeskakuj ogrodu do sąsiada. Pies cię ugryzie! Możesz stracić użytkowników, którzy mogliby zostać klientami, a oni będą kupować od konkurencji. Stało się to tylko dlatego, że nie byłeś z nimi szczery.
 

Michael Panuthos , specjalista ds. SEO i SEM mówi, że:

Czasami Twój specjalista SEO jest tak chętny do umieszczenia Cię na pierwszej stronie Google, że zaniedbuje trafność. Jeśli specjalista ds. SEO przeniesie Cię na pierwszą stronę Google w poszukiwaniu nietrafnych słów kluczowych, możesz nie otrzymywać ruchu. Trafność jest kluczowa.

5. Łączenie nadmiernej optymalizacji

Webmasterzy znajdują wszelkiego rodzaju oszukańcze sposoby rankingu. Ta technika black hat SEO ma miejsce, gdy na siłę umieszczasz wewnętrzne linki na stronie głównej do stron takich jak „O nas”, „Skontaktuj się z nami”, „Produkty” i tak dalej. Jest to nie tylko niepraktyczne, ale także bezużyteczne, ponieważ te strony mają duży ruch i lepiej jest mieć głębokie linki, aby wzmocnić linki wewnętrzne.

6. Ukryty / niewidoczny tekst i linki

Ukrywanie linków i tekstu wyłącznie w celu tworzenia linków ma różne rozmiary i kształty. Google odkrył wszystkie schematy : ukrywanie tekstu lub linków za pomocą CSS do umieszczania tekstu poza ekranem, używanie tej samej kolorowej czcionki co tło, ustawianie rozmiaru czcionki na 0 lub ukrywanie linku do pojedynczego znaku.

Zdziwiłbyś się, ale nowicjusze nadal używają tej starożytnej techniki oszukiwania.blackhat-seo-hidden-or-invisible-text

Nie wszystkie ukryte teksty i linki są szkodliwe dla Twojej witryny. Na przykład, używając opisowego alternatywnego opisu obrazu, dopuszczalny jest skrypt dla języka Java lub kod dla plików Flash. Dwie ostatnie technologie pomogą poprawić komfort Twojej witryny w wyszukiwarkach.

7. Nadmierna optymalizacja nagłówków HTML

Korzystanie z wielu H1 na stronie jest szeroko rozpowszechnioną taktyką wpływającą na SEO w witrynie. Nadużywanie tej techniki czarnego kapelusza sprawia, że ​​witryna wygląda na wypchaną.

Weźmy na przykład poniższą witrynę. Wykorzystuje użycie nagłówków i słowa kluczowego „hydraulik”.

Mimo wszystko zachęcam do pisania nagłówków, ale pamiętaj, że zawsze powinieneś mieć tylko jedną H1, H2, H3 itd. Tylko wtedy, gdy jest to konieczne.

II. Oszustwa związane z treścią

8. Treść skopiowana

Treść skopiowana to rodzaj treści, który pojawia się w więcej niż jednej witrynie. Może to być również treść skradziona z innych miejsc (adresy URL). To tylko utrudnia wyszukiwarkom wybranie spośród wszystkich zduplikowanych treści i wyświetlenie poprawnej informacji – co zwykle się zdarza, a Google wyświetla oryginalną treść w SERP. Dzieje się tak, ponieważ nie może wyświetlać zduplikowanych treści – nie jest to istotne dla użytkownika.
 
Och, stare dobre czasy SEO, kiedy skopiowane treści nie zaszkodziłyby Twojej witrynie tak bardzo! W dzisiejszych czasach używanie tej techniki w mgnieniu oka utrudni twoją pozycję w rankingu. Poza tym możesz narazić swoją witrynę na wysokie ryzyko ukarania przez Google Panda.

Bezpiecznym sposobem, który nie jest uważany za powieloną treść, jest używanie cytatów dla informacji zebranych ze źródeł zewnętrznych.


Zanim prześlesz swoje treści online i upublicznisz je, sprawdź , czy są wolne od plagiatów.

9. Automatyzacja treści

Automatyzacja treści oznacza używanie narzędzi lub skryptów do automatycznego generowania treści i publikowania jej w witrynie bez żadnego wysiłku z Twojej strony. Automatyczna treść jest napisana bez intencji użytkownika i nie ma żadnego formatu ani stylu, bez obrazów, nagłówków HTML, odstępów między akapitami, wyrównania i tak dalej.
 
Może pomyślisz, że to dobry pomysł na krótką metę, ponieważ będziesz mieć witrynę z dużą ilością treści w krótkim czasie i wysiłku, ale zaczniesz odczuwać znaczną utratę pozycji, upychanie słów kluczowych i, co najgorsze, ryzyko znalezienia się na czarnej liście wyszukiwarka.

Jest wiele narzędzi do wykonywania brudnej roboty za Ciebie. Ale lepiej zastanów się, jakie będą konsekwencje, zanim podejmiesz działanie.
 
Mogę Ci powiedzieć, jak bezpiecznie uzyskać pomysły na generowanie wysokiej jakości treści. Możesz wypróbować BrandMentions, aby zainspirować Cię do pisania i generowania ruchu organicznego i pozycji. Znajdowanie i wyszukiwanie informacji lub słów kluczowych oraz sprawdzanie trendów jest przydatne i przyjemne.

10. Przynęta i zamiana

Przynęta i zmiana to fałszywy sposób na zmianę treści tylko po to, by uzyskać rangę strony. Pierwszym krokiem jest napisanie strony dla Google z zestawem słów kluczowych, a po jej uszeregowaniu autor zmienia ją na inny projekt lub produkt. Kiedy użytkownicy wchodzą na stronę, widzą coś zupełnie innego. To rzeczywiście sprytny pomysł, a osoba, która wymyśliła tę technikę, była kreatywna. Ten tandetny sposób oszukiwania Google mógł działać dobrze w przeszłości, ale teraz spowoduje, że zostaniesz zbanowany, a jeśli „trafisz w dziesiątkę”, możesz zostać pozwany.
 
W 2011 roku Groupon użył słowa „Przynęta i zamiana” w reklamach w wyszukiwarce i został oskarżony o prowadzenie „fałszywych i wprowadzających w błąd działań biznesowych i reklamowych” przez firmę oferującą wycieczki autobusowe w San Francisco. Słowo kluczowe, którego użyli, brzmiało „nachylony teren do zabaw na śniegu”.
Ale kiedy klikniesz link, zobaczysz to na stronie:

Oto kolejny przykład strony, na której zastosowano technikę przynęty i zamiany:

Bitcoinspot.nl podjął działania i sklasyfikował według słowa kluczowego „gry do pobrania”, ale witryna dotyczy bitcoinów.

11. Spinning artykułu

Jest to czynność polegająca na stworzeniu (ręcznego lub zautomatyzowanego) sposobu przepisywania treści tylko po to, aby uciec przed „zduplikowaną treścią” – parasolem i wygenerować „nową” treść, aby dobrze wyglądała przed wyszukiwarkami. Jest uważany za czarny kapelusz, ponieważ nie przynosi żadnej wartości i istotnych informacji dla użytkownika. Jeśli odkryłeś coś nowego na temat, który już omówiłeś w artykule, możesz po prostu napisać nową informację jako aktualizację. W ten sposób możesz poprawić pozycję tego artykułu i zwiększyć jego pozycję.
 

12. Treść pobrana

Pobieranie treści to kradzież treści od innych wydawców z niewielką pomocą skryptów i umieszczanie ich w witrynie. Jest to ciekawa praktyka, ponieważ była przedmiotem kilku spraw dotyczących naruszenia praw autorskich pierwotnego właściciela serwisu. Wyłapywanie skopiowanych treści jest nie tylko zabronione, ale także nielegalne  w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Na przykład w 2011 r. W Kanadzie wydano sprawę o nazwie Century 21 Canada Limited Partnership przeciwko Rogers Communications Inc., 2011 BCSC 1196, w   której stwierdzono, że „zabronione zastosowania obejmują między innymi„ skrobanie ekranu ”,„ zgarnianie baz danych ” oraz wszelkie inne działania mające na celu gromadzenie, przechowywanie, reorganizację, podsumowywanie lub manipulowanie jakąkolwiek Treścią (czy to za pomocą programu automatycznego, czy procesu ręcznego) ”. To jestwbrew wytycznym Google . Z biegiem czasu pojawił się boczny pasek z „najnowszymi wiadomościami” zaimplementowanymi przez webmasterów, ale niektórzy z nich dali się ponieść emocjom i opublikowali zbyt wiele informacji. Powinieneś uważać na to, ile informacji publikujesz w innych witrynach, aby nie zdenerwować dużego G.
 

To działa w obie strony. Jeśli jesteś ofiarą tego czynu, możesz znaleźć oprogramowanie, które pomoże Ci odkryć, kto kradnie Twoje treści, i złożyć skargę na witrynę, która ukradła Twoje treści.
 
Nie daję ci pomysłów, po prostu pomagam ci odróżnić to, co jest złe, a co dobre, i uciec od pokus i złych ludzi. I nie mówię o Google, to dobry człowiek. Cóż, jest dobry, o ile nie zrobiłeś nic, by go zdenerwować.

13. Maskowanie


Zdjęcie pochodzi z http://www.rochester.edu/news/headlines/jan2015/cloak.jpg

To nieuczciwy sposób wykorzystania dwóch treści. Jeden jest napisany dla wyszukiwarek w celu ustalenia pozycji i indeksowania przez Googlebota, a drugi dla użytkowników. Używanie maskowania narusza Wytyczne Google i ryzykujesz karą od Google Penguin. Dzieje się tak, ponieważ uważa się, że maskowanie jest wykorzystywane do oszukiwania algorytmu wyszukiwarki.

14. Złośliwa zawartość aktywna

Ten rodzaj treści wykorzystuje złośliwe oprogramowanie poprzez animowaną stronę internetową, aplikacje Java, Javascript, zawartość Flash lub polegając na wtyczkach przeglądarek do wyświetlania wideo, plików audio lub pobierania plików na komputer. Najpopularniejsze typy złośliwego oprogramowania to adware, boty, błędy, rootkity, programy szpiegowskie, konie trojańskie, wirusy i robaki. Takie zachowanie jest nie tylko niezgodne z wytycznymi Google i skutkuje dużą karą, ale jest również niezgodne z prawem.

Z drugiej strony, jeśli jesteś użytkownikiem, najlepszym sposobem na uniknięcie stania się ofiarą takiego oprogramowania jest instalacja programu antywirusowego i jego regularna aktualizacja, unikanie pobierania plików z nieznanych witryn, trzymanie się z dala od podejrzanych witryn lub klikanie reklam, które wygląda zbyt dobrze, aby było prawdą.

15. Clickbait

Clickbait to przyciągający wzrok i zwodniczy nagłówek napisany wyłącznie w celu skłonienia użytkownika do kliknięcia. W nagłówku jest napisane jedno, a drugie na stronie. Używa wyrażeń, aby cię zachęcić, takich jak „Nie uwierzysz…”, „Ważna wiadomość o…”, „Szokujące !! Musisz to zobaczyć… ”i tak dalej i tak dalej. Ta oszukańcza technika obniży Twój CTR, a na dłuższą metę jest szkodliwa dla Twojej witryny. Zwykle ci, którzy używają przynęt na kliknięcia, chcą generować dochód na podstawie liczby kliknięć. Możesz zobaczyć tę nadmierną technikę w brukowcach, gdzie jest szeroko rozpowszechniona.
 
Doskonały przykład clickbaita jest oferowany za darmo przez Xpango, który twierdzi, że może dać ci darmowego Apple iPad, a nawet obiecuje w opisie, że „nie łapie i jest darmowy”.

Jednak kiedy wchodzimy na stronę, widzimy, że potrzebujemy „tylko 25 kredytów”. Nie łapiesz, mówisz ?!
 
Facebook chce zatrzymać przynętę na kliknięcia . Celem jest zmniejszenie priorytetów postów z nagłówkami, które zawierają informacje i zachęcają do kliknięcia, aby się dowiedzieć.

III. MANIPULACJA ŁĄCZA

16. Pierścienie sieciowe

Wiele witryn, które są między nimi połączone w okrężnej sieci w celu uszeregowania i pobierania ruchu z powiązanych witryn, tworzy webring. Sage Well był tym, który przyszedł ze scenariuszem, aby rozwinąć taką koncepcję w 1994 roku, kiedy stała się popularna przed czasami Google. Aby być częścią sieci, musisz uzyskać zgodę webmastera. Nawet robienie złych rzeczy stawało się coraz trudniejsze.

17. GuestPost Spam

Jest wiele osób, które używają tej techniki do uzyskiwania linków zwrotnych. Nie bądź jednym z nich. Zwykle wysyłają wiadomości do blogerów, aby opublikowali nieistotny artykuł z linkiem, a najczęściej jest to link dofollow.Ci, którzy wysyłają prośby o blogowanie jako gość w witrynie, mogą obniżyć jej pozycję w rankingu, jeśli witryna, do której prowadzą, ma złe wrażenia użytkownika.
 
Przykładowa wiadomość wysłana do wysłania jako gość może wyglądać następująco:
 
„Nazywam się IMIĘ i jestem pisarzem. Znalazłem twoją stronę i myślę, że jest bardzo interesująca. Zastanawiałem się, czy mogę zrobić post gościnny? Piszę o różnych tematach dla różnych nisz i myślę, że świetnie pasowałbym do Twoich odbiorców. Moje artykuły mają od 400 do 500 słów, w zależności od tego, co chcesz. Jeśli pozwolisz, czy myślisz, że byłoby możliwe dodanie jednego linku do naszej witryny? ”
 
Jeśli nie zawiera nazwy witryny, jak mogę teraz, jeśli jest to istotne? To trochę niejasne.
 
Tak czy inaczej, jeśli jesteś jednym ze złych ludzi, spłacisz swój dług wcześniej, niż myślisz. Nie tylko wpłynie to na Ciebie, gościa blogera, ale także wpłynie na witrynę, która go zaakceptowała. W 2014 roku DocSheldon.com otrzymała ręczną karę z boku za posiadanie linku wychodzącego kierującego do niepowiązanej witryny z postu gościa.
 

Matt Cutts , były szef zespołu ds. Spamu na stronach internetowych w Google, poruszył rozsądną rolę w następnym tweecie w 2014 roku.

Musisz oferować informacje, które pomogą odbiorcom i odesłać je z powrotem do swojej witryny, aby wygenerować ruch, a nie nieistotne linki, które na dobre Cię zawiodą.

18. Link Farm

„Stary McSpammer miał farmę, eiei-oh,
I na tej farmie zbudował kilka linków, eiei-oh
Z linkiem wstecznym tutaj, a tam
z linkiem wstecznym, Tutaj link, tam link,
Wszędzie link, link…”, Scott Willoughby, znaleziony na moz.com

Zdjęcie pochodzi z https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/Link_farm.svg/600px-Link_farm.svg.png

Jak mówi piosenka, farma linków to zbiór połączonych ze sobą stron internetowych, które manipulują Twoim profilem linków, zwiększając liczbę linków przychodzących. Ma to negatywny wpływ, ponieważ Google postrzega hodowanie linków jako spamerski sposób uzyskiwania linków. Treść witryny, która uczestniczy w farmie linków, wygląda tak samo jak każda inna witryna w Internecie, z wyjątkiem: zawiera tekst pokryty nieistotnymi hiperłączami prowadzącymi do przypadkowych witryn. Korzystanie z farm linków było popularne w czasach, gdy liczył się Google Page Rank, ale wraz z upływem czasu zmienił się również Google, a teraz ta praktyka będzie skutkować karą, ponieważ generowane linki są uważane za nienaturalne. Ludzie nie tworzą wymienianych linków dla ludzi, ale raczej dla wyszukiwarek.

19. LinkBait i Switch

Taka strategia ma miejsce, gdy „ożywisz” swoje treści w komercyjne. Sztuczka polega na tym, aby zdobyć linki do konkretnego artykułu, a następnie całkowicie zmienić go na komercyjny, który nie ma żadnego związku z pierwszym tematem. Mimo że treść, według której sklasyfikowałeś, była wyjątkowa i jakościowa, a linki były naturalne, jeśli zmienisz ją na coś innego, pokazuje, że frywolnie chcesz zdobyć ruch.

20. Kupowanie recenzji z linkami poprzez oferowanie „bezpłatnych” produktów

Odkąd Google znalazł wiele sposobów na pozbycie się tych, którzy manipulują właściwym sposobem dotarcia na szczyt SERP, ludzie stają się bardziej kreatywni i nie w dobry sposób, ale próbując nowych metod oszukiwania. I tak pojawiła się praktyka wysyłania darmowych produktów w zamian za recenzje z linkami. Nie zrozum mnie źle; możesz poprosić klientów o opinię, ale nie za pomocą linków. Używanie tej techniki w nadmierny sposób może spowodować obniżenie wyników wyszukiwania, a nie wzrost. I nie zaczynaj od fałszywych recenzji, które pojawiają się w Twojej witrynie wyłącznie w celu zdobycia zaufania, co daje dokładnie odwrotny skutek, jeśli zostaniesz złapany, co zdarza się w większości przypadków.
 
Przykładem w tym obszarze jest TripAdvisor. Włoska gazeta utworzyła konto dla fałszywej restauracji we Włoszech, aby sprawdzić, czy zespół moderowania recenzji TripAdvisor i zespół ds. Wykrywania oszustw ją wykryją. Restauracja o nazwie Scaletta otrzymała wiele fałszywych recenzji i zaczęła wyglądać jak prawdziwe miejsce. Po miesiącu uznano ją za najlepszą restaurację w mieście. Eksperyment zakończył się, gdy gazeta wysłała wiadomość do TripAdvisor wyjaśniającą ich zamiary i udowodniła, że ​​system recenzowania TripAvisor jest uszkodzony.
 

21. Wymiana linków

Odnosi się do umowy między 2 witrynami w celu uzyskania pozycji w Google. Zepsuję ten moment, abyś nie skusił się na tę metodę, ponieważ jest ona uważana za schemat linków i nie pozwoli już na pojawienie się Twojej witryny w SERP. Dobrzy faceci biegną z prędkością światła, gdy słyszą o technice black hat SEO.
 
Szybko wyszukując w Internecie, znajdziesz wiele witryn i katalogów, które oferują w zamian linki. Składają nawet wielkie obietnice, takie jak bezpłatne linki, wysokiej jakości linki dla Twojej niszy, brak śladów, a nawet możesz zarabiać pieniądze dzięki ich programowi partnerskiemu. Łatwo jest dokonać późniejszej wymiany linków i rankingu, ale równie łatwo zostaniesz ukarany.
 

Poniżej możesz zobaczyć tylko jeden z wielu przykładów:

22. Spam w komentarzach na blogu

Występuje, gdy próbujesz generować linki, komentując różne blogi i witryny, aby odsyłać z powrotem do Twojego bloga / witryny, pomimo faktu, że witryny te są powiązane z Twoją niszą lub profilem działalności.
 

Zazwyczaj tego rodzaju technika wykorzystuje linki prowadzące do strony głównej. Komentowanie tylko w celu łatwego uzyskania dużej liczby linków zwrotnych jest uważane za technikę czarnego kapelusza.

Jeśli jesteś blogerem, który otrzymał tego rodzaju spamerskie komentarze, możesz zrobić coś, aby je powstrzymać. Możesz je usunąć, gdy tylko je otrzymasz, ale odpowiednim sposobem kontynuacji jest oznaczenie przychodzących komentarzy jako oczekujących i oczekujących na zatwierdzenie, aby uniknąć zanieczyszczania witryny linkami, które mogą spowodować ukaranie Cię, jeśli pochodzą ze złych, toksycznych witryn .

23. Podejrzane przekierowania

Przekierowanie 301 jest właściwie dobrą praktyką. Możesz go użyć do wysłania użytkownika z adresu URL do innego, jeśli oryginalna strona została przeniesiona lub zmieniona. Niestety z biegiem lat zaczęła być wykorzystywana jako zła technika SEO. Webmasterzy wykorzystują wygasłe domeny, aby zachować link. Przekierowują starą witrynę do swojej witryny. W tym przypadku korzystanie z przekierowań 301 jest odcieniem szarego SEO. Możesz łatwo wpaść w ciemny obszar SEO, jeśli wygasła domena nie jest odpowiednia. Czy miałoby to znaczenie, gdybym ci powiedział, że możesz zostać ukarany przez Google za tę praktykę? Powinno!
 

Inne podejrzane przekierowanie jest praktykowane w witrynach z filmami online. Gdy klikniesz przycisk odtwarzania, aby zobaczyć film, przekierowuje Cię na wszelkiego rodzaju witryny, z których większość jest niepowiązana.

Przekierowania 301, jako SEO szarego kapelusza, służą do generowania ruchu na stronach w sposób nie naturalny.

24. Komercyjne słowa kluczowe z tekstem kotwicy

Komercyjne słowa kluczowe z tekstem kotwicy to słowa kluczowe dotyczące pieniędzy, które służą do generowania wartości finansowej. Jeśli Twoja witryna zawiera mniej słów kluczowych niezwiązanych z marką lub nie zawiera ich wcale, pokaże się, że Twój profil Anchor Text nie jest w ogóle organiczny. Możesz użyć Anchor Text Distribution & Classifier z narzędzia cognitiveSEO, aby zobaczyć stosunek słów kluczowych handlowych do słów związanych z marką i sklasyfikować je.
 
Uznaje się, że tekst kotwicy marki zawiera nazwę marki, adres URL. To jest witryna z naturalnym profilem tekstu zakotwiczenia:

Na przykład, jeśli Twoja marka to BRAND X i masz witrynę poświęconą szablonom witryn internetowych, wówczas komercyjny tekst kotwicy zawiera takie słowa, jak „szablon witryny”, „najlepszy szablon witryny”, „bezpłatne szablony witryn internetowych” i tak dalej. To jest witryna ze spamerskim tekstem kotwicy:

25. Linki w stopce spamerskiej

Nazywamy je spamerskimi, śmieciowymi lub oszukańczymi linkami w stopce, ponieważ piszesz je wyłącznie w celu rankingu i oszukania swojej drogi na szczyt. Linki nie są napisane naturalnie, w artykule, pokazującym i wyjaśniającym związek między Tobą a witryną, do której prowadzą linki. Niestety jest to praktyka stosowana przez wiele osób i ostatecznie doprowadzi do utraty rangi. W najgorszym przypadku możesz skończyć z karą.

Ładowanie stopki Twojej witryny za pomocą linków spowoduje wyświetlenie tylko dużej liczby nienaturalnych linków, co może spowodować utratę pozycji.

Jak widać poniżej, nienaturalny profil linków może być również spowodowany innymi praktykami:

IV. PŁATNE LINKI

26. Sprzedaż linków

Jeśli sprzedajesz linki do przekazywania uprawnień do domeny, spowoduje to deindeksowanie Twojej witryny i zmniejszy ruch o połowę (jeśli masz szczęście), ponieważ jest to niezgodne z wytycznymi Google. Nie ma wiele do powiedzenia na temat tej starożytnej techniki. Tylko bądź ostrożny i nie próbuj tego w domu ani… nigdzie.
 
Matt Cutts twierdzi, że jeśli witryna, która sprzedaje linki, zostanie złapana i prowadzi do Ciebie, cała wartość, jaką otrzymywałeś z tego linku, zniknie.
 

27. Kupowanie linków

Pamiętasz, co rozmawialiśmy o sprzedaży linków? Cóż, kupowanie linków nie jest tak dalekie od tego. Mimo że witryna, z której kupujesz linki, mówi, że są one jakościowe, nie daj się zwieść. Brzmi zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe. Przestań kupować linki, aby otrzymać sok z linków. Stracisz pieniądze i czas na ranking. Nie wspominając o tym, że będziesz musiał ponownie spędzić czas, aby poprawić popełnione błędy. 

28. Płatne artykuły reklamowe

Istotna zmiana w Google nastąpiła, gdy odkryto, że ludzie płacili za artykuły reklamowe, aby przekazać PageRank, a ponieważ PageRank został oficjalnie uznany za martwy , nie oznacza to, że obecnie płatne reklamy nie są sprzeczne z wytycznymi Google. Były szef zespołu Google ds. Spamu internetowego, Matt Cutts, napisał na Twitterze o powiązaniach między płatnymi linkami a stronami z ogłoszeniami.

Kiedy używasz tej techniki, masz płatne linki. Płatne linki mogą również przekazywać uprawnienia.
 
Dobrą rzeczą dla tych, którzy stosują tę praktykę, jest to, że płatne artykuły reklamowe wydają się być indeksowane w Google News . Ta luka pojawiła się w wytycznych Google, co daje możliwość wydawcom pojawienie się w tej sekcji. Ale to nie znaczy, że nie nadejdzie czas, kiedy Google będzie karać Twoją witrynę?
 
Możesz zobaczyć przykład takiej sytuacji z Lean Cuisine, który zapłacił  za artykuł w Mashable.

Na końcu artykułu zobaczysz następujący komunikat: „BrandSpeak to program Mashable Studios, który umożliwia reklamodawcom udostępnianie swoich treści naszym odbiorcom. Dział wiadomości Mashable nie był zaangażowany w tworzenie tych treści ”.

Jeśli chcesz robić dobre rzeczy, które będą się liczyć w przyszłości i chcesz płacić za artykuły reklamowe, dobrą praktyką będzie ustawienie wszystkich linków jako nie obserwowanych.

Znasz to powiedzenie „Co się dzieje, przychodzi”. Cóż, dotyczy to również tej techniki, tak jak reszty.

29. Lista katalogów

Jeśli rejestrujesz się i / lub kupujesz staże w katalogach o niskiej jakości, nie jest to dobra praktyka. Ogromne znaczenie ma wartość tego katalogu i jeśli okaże się, że jest to schemat linków, wiesz, co się dzieje, masz obraz.
 
Prawdziwe pytanie brzmi: „Czy są jakieś dobre katalogi, w których mogę się zarejestrować?”. Yahoo ma katalog, który może należeć do tej kategorii. Mają dobrze opracowany zestaw zasad; nie każdy może się zarejestrować i myślę, że jest to dobry przykład. Wcześniej powinieneś założyć konto w GoogleMyBusiness, Facebook, Twitter lub Linkedin, a następnie zobaczyć, jakie są najlepsze opcje dla profilu i niszy. Nie rób tego, co wszyscy robili, bądź ODWAŻNY!
 
Następne pytanie będzie brzmiało: „Czy płatne katalogi mają ten sam standard co płatne linki?” a odpowiedź pochodzi od jedynego Matta Cuttsa.

Cutts twierdzi, że zespół Google przygląda się wartości katalogu i nakładowi pracy. „Jeśli nie jest to dużo pracy, a przede wszystkim wygląda na mniej więcej schemat linków, to płatne katalogi podlegają tym samym standardom, co płatne linki. „
 
Musisz zrozumieć, że Google zawsze będzie starać się działać mądrzej i oferować użytkownikom wartościowe treści, a lista katalogów jest opcją. A przynajmniej już nie.

V. SPAM SERP

30. Hosting pasożytniczy

Jest to nielegalny sposób uzyskiwania dostępu do witryny, tworzenia w niej strony internetowej i umieszczania na niej wielu słów kluczowych i linków kierujących do komercyjnej strony praktyka black hat SEO. Założyli hosting pasożyta, aby skorzystać z autorytatywnych domen Google. W ten sposób otrzymaliby ruch na swojej stronie i pieniądze od tych, którzy chcą kupić. Zwykle dzieje się to bez wiedzy lub zgody osoby, która jest właścicielem autorytatywnej domeny.

Zanim dasz się złapać, a Bóg wie, co stanie się z Tobą i Twoją witryną, musisz się zastanowić: „Czy black hat SEO jest tego wart?”. Po prostu czyń dobro, a przyjdzie do ciebie dobro.

31. Google Bombing

Jest to sposób na wpływanie na pozycję strony poprzez sztuczne zwiększanie liczby linków do niej i wykorzystywanych do tego tekstów kotwicy. Praktyk zajmujący się black hat SEO manipuluje algorytmem Google, „pomagając” w uzyskaniu pozycji na jednej stronie dla zupełnie innego słowa kluczowego. Dzieje się tak, ponieważ jest to ten sam tekst kotwicy, który jest używany w przypadku stron, które zawierają linki do tej strony.
 
Jednym z najczęściej omawianych przykładów bombardowań Google było zapytanie „całkowicie błędne” dla Mitt Romney. Jeśli wyszukasz obrazy „całkowicie źle”, Google pokaże Ci zdjęcie z Mittem Romneyem.
 

Zdjęcie pochodzi z http://www.empiremedia.com/google-versus-politics/

Jeśli jesteś ofiarą, musisz wiedzieć, jak się bronić przed złymi sposobami przejęcia witryny.

32. Strony przejściowe lub strony bram

Strony przejściowe odnoszą się do praktyki zawyżania witryny dla określonego zapytania w SERP przy użyciu maskowania i wysyłania użytkownika na stronę, która nie ma żadnego związku z zapytaniem. Jest to dostosowany sposób przekierowania, bardziej przebiegły. Ci, którzy używają tej techniki, chcą oczywiście zajmować wyższe pozycje w SERP w nienaturalny sposób.
 
W marcu 2015 r. Google wprowadził nowy algorytm kar za stronę doorway, specjalnie dla tego typu techniki.
 
Jeśli wyszukasz „prednizolon bez recepty”, w Google znajdziesz następujący wynik:

A kiedy wchodzisz na stronę, odkrywasz stronę przejściową. Nie znalazłem tego, czego szukałem, ale zamiast tego listę najlepszych aptek internetowych.

33. Spam ze znacznikami rozszerzonych fragmentów

Strukturalne dane znaczników mogą być świetnym sposobem formatowania wyglądu Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, gdy ktoś szuka informacji. Pomoże również zindeksować Twoją witrynę. Z drugiej strony, jeśli tworzysz nieistotne znaczniki opisów rozszerzonych, ryzykujesz, że zostaniesz ręcznie ukarany przez Google za tę oszukańczą technikę.
 
Na przykład, jeśli używasz znaczników fragmentów do recenzji, a nie masz zasady recenzowania w swojej witrynie, jest to liczone jako spam ze znacznikami rozszerzonymi.

34. Automatyczne zapytania Google

Wysyłanie zautomatyzowanych zapytań do Google oznacza, że ​​używasz oprogramowania do zawyżania liczby wyszukiwań określonego słowa kluczowego, aby uzyskać wyższą pozycję w SERP. Jeśli chcesz umieścić swoją witrynę wyżej w wynikach wyszukiwania w ten nienaturalny sposób, Google może Cię rozczarować i ukarać.

MY. PRZYGOTOWANE STRONY INTERNETOWE

35. Witryny lustrzane

Witryna lustrzana służy do odzwierciedlenia oryginalnej zawartości witryny internetowej w nową w celu podniesienia jej rankingu. Może to być inny sposób kopiowania treści z Twojej witryny lub innych zasobów.
 

Złoczyńcy będą próbowali Cię przekonać, że używają tej techniki tylko w przypadku ataków DDoS (Distributed Denial of Service). DDoS to cyberatak, w którym wiele zainfekowanych systemów jest używanych do atakowania jednego systemu w celu uzyskania dostępu do ważnych (osobistych) informacji. 

36. Prywatne sieci blogów

Private Blog Networks (PBN) to zbiór blogów utworzonych przez osobę w celu generowania linków do witryny i pomagania jej w pozycjonowaniu w Google. Jest to skuteczny sposób tworzenia ogromnej liczby linków z różnych domen do witryny. Właściciel sieci może dowolnie zmieniać treść, dodawać ile chce linków i manipulować treścią zgodnie z własnymi życzeniami, aby podnieść rangę witryny. 

Zazwyczaj PBN są tworzone przy użyciu wygasłych domen. Dzieje się tak, ponieważ mają już sok linków i może się to przydać, gdy próbujesz przekazać uprawnienia do innej witryny, która nie ma ich tak dużo. Nie jest to jednak obowiązkowe.

37. Typosquatting lub URL Hijacking

Ta metoda przechwytywania opiera się na błędzie typograficznym polegającym na tworzeniu złośliwych domen, które wyglądają podobnie do znanych marek. Ten błąd liczy się jako powszechny błąd ortograficzny, niezauważona zagraniczna pisownia, nadużycie domeny najwyższego poziomu kodu kraju. Powodem tej praktyki „afiliacji” jest czerpanie korzyści z nazwy znaku towarowego i sławy marki.
 
Tutaj możesz zobaczyć oficjalną stronę marki Cartier.

A to jest próba przejęcia adresu URL przez Cartera:

Wadą tej praktyki jest to, że narazi ona Twoją reputację i markę na ryzyko cyberprzestępczości.

38. Miejsca toksyczne 

Jeśli witryna została utworzona wyłącznie w celu budowania linków i występuje w niej jeden z problemów z łączami wymienionymi na poniższym obrazku, możemy mówić o toksycznych witrynach. Te problemy z linkami to tylko kilka z możliwych problemów, na które można się natknąć w wielkim świecie internetu i toksycznych witryn.

Jeśli masz linki do toksycznych witryn, mogą one zaszkodzić Twojej firmie. Ponadto posiadanie złych linków z toksycznych witryn w wyniku praktyki black hat SEO powinno skłonić Cię do przejrzenia tych linków. Prostym sposobem na to jest sprawdzenie ich w Unnatural Links Navigator w narzędziu cognitiveSEO. Bezpośrednio z tego narzędzia masz możliwość zarządzania nimi, a nawet zrzekania się ich, jeśli tak jest.

VII. Nielegalne sposoby zarabiania pieniędzy

39. Cybersquatting lub Domain Squatting

Cybersquatting oznacza rejestrowanie domen podobnych do znaku towarowego lub firmy wyłącznie w celu uzyskania korzyści finansowych. Zawiera słowo „squatting”, co oznacza uznanie miejsca publicznego bez pozwolenia. Oszuści, którzy praktykują tę technikę, mogą otrzymać pozwy sądowe, ponieważ zdobywają pieniądze. Przekierowują osoby, które trafiły na fałszywą domenę, do drogiej witryny reklamowej typu pay-per-click.

40. Wypychanie plików cookie lub upuszczanie plików cookie

Wypychanie plików cookie to sposób wykorzystywania skryptów, wyskakujących okienek, pasków narzędzi i obrazów osadzonych na forach dyskusyjnych, aby wydawca mógł otrzymać pieniądze. Możesz zapytać, w jaki sposób otrzymuje pieniądze? Załóżmy na przykład, że wydawca wysyła użytkownika do witryny Example.com i otrzymuje kredyt za każdą dokonaną sprzedaż. Musisz wiedzieć, że wypychanie plików cookie jest nielegalną praktyką.

VIII. ZWYCIĘSKA TAKTYKA

41. Negatywne SEO

Jak sama nazwa wskazuje, negatywne SEO działa odwrotnie, niż można by się spodziewać, czyli stale ograniczać ruch i zmniejszać widoczność SEO. Ale kto tego chce? Powiedziałbym to wielu ludziom, skoro o tym rozmawiamy. Nie chcą robić tego dla własnej witryny, ale raczej fałszywie zgłaszają konkurentów, aby ich ukarać.
 
Gary Illyes, analityk trendów webmasterów w Google, napisał na swoim koncie na Twitterze, że Google nie widziało prawdziwego przykładu negatywnego SEO?

Smutną częścią dla tych, którzy faktycznie zostali ukarani za coś, czego nie zrobili, jest to, że nie wiedzą, kto „pogrzebał ich żywcem”, ale mogli mieć pomysł. Jeśli korzystasz z narzędzia z cognitiveseo, możesz przeszukać nawigator nienaturalnych linków, aby przejrzeć swoje linki zwrotne i zobaczyć, skąd one pochodzą. Wizualizując wykres widoczności SEO, można również zauważyć świetny wskaźnik utraty pozycji.
 

Przykład ze słynnej agencji SEO, na którą wpłynęła negatywna technika SEO :

42. TrackBack Spam

TrackBack służył jedynie do ułatwienia komunikacji między blogami poprzez wysyłanie pingów. Ping to wiadomość wysłana przez blogera do tych, którzy są z nim połączeni. Używanie go z umiarem lub tylko w przypadku posiadania nowego artykułu nie jest uważane za spam. Jednak niewłaściwe użycie funkcji TrackBack w celu przyciągnięcia odwiedzających do witryny i wysłania im wielu pingów jest traktowane jako naturalne.

Zdjęcie pochodzi z www.conferencesthatwork.com

43. Spam polecający

Spam polecający to rodzaj spamdexingu, który objawia się zanieczyszczeniem witryny fałszywymi danymi statystycznymi. Celem spamera jest poprawienie rankingu swojej witryny. Nie szkodzi witrynie, z wyjątkiem zwiększenia jej danych statystycznych dotyczących ruchu, odwiedzających i tak dalej. Pozytywną stroną jest to, że masz możliwość filtrowania spamu polecającego.

44. Spam w sieciach społecznościowych

Spam w sieciach społecznościowych to stosunkowo nowa forma spamowania. Odkąd pojawił się web 2.0, spamerzy znaleźli nowe platformy, na których mogli rozpowszechniać swoje linki. Kiedy wysyłają ogromną listę nieistotnych linków w sieci społecznościowej, wtedy pojawia się czerwona flaga.
 

Wiadomo, że spam w sieciach społecznościowych pojawia się jako linki w komentarzach do różnych postów, niezwiązanych z witryną; jako udostępnianie złośliwych linków w nieistotnych grupach / stronach / osobach; prywatne wiadomości wysyłane do wszelkiego rodzaju osób / stron jednorazowo lub kilka razy.

Wniosek

Podsumowując, powtarzamy cytat Matta Cuttsa, który mówi: „Celem nie jest„ sprawienie, by linki wyglądały naturalnie ”; celem jest, aby Twoje linki były naturalne ”. Myślisz, że możesz uciec, jeśli wypróbujesz niektóre z tych technik black hat SEO, ale wcześniej czy później możesz stracić rangę lub ruch, zaszkodzić swojej reputacji, otrzymać karę od Google, stracić wiarygodność i klientów lub, co najgorsze, stawić czoła pozew sądowy. Praktykuj SEO wiecznie zielonych treści . Do następnego razu bądź dobry dla Google, a on (prawdopodobnie) będzie dobry dla Twojej witryny.